logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

System Identyfikacji Wizualnej na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie

  PR 20.09.2013, przeczytano 4135 razy
ilustracjastrzałka

Nowe logo, uporządkowana kolorystyka i wzory dokumentów firmowych – to główne elementy Systemu Identyfikacji Wizualnej wprowadzone przez Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. Ma on na celu tworzenie spójnego wizerunku nowoczesnej i innowacyjnej uczelni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/system-identyfikacji-wizualnej-na-uniwersytecie-przyrodniczym-w-lublinie,19729,artykul.html

System Identyfikacji Wizualnej został wprowadzony w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie 16 września br. zarządzeniem rektora. Celem systemu jest budowa spójnego i rozpoznawalnego wizerunku Uczelni poprzez wprowadzenie jednolitych zasad dotyczących komunikacji wizualnej. Nowe logo podkreśla przemiany zachodzące w uczelni, nastawionej na praktykę i otwartej na współpracę.
    
- Jednym z głównych założeń prac nad uporządkowaniem stosowanej wizualizacji Uczelni było wprowadzenie rozróżnienia między godłem uczelni, czyli elementem symboliki związanej z wieloletnią tradycją i prestiżem uniwersyteckim, a nowym znakiem (logo) wykorzystywanym do celów promocyjnych – wyjaśnia prorektor ds. organizacji i kadr, prof. dr hab. Andrzej Borowy. - Zgodnie z tą koncepcją, od tej pory, na broszurach rekrutacyjnych, ulotkach i gadżetach, takich jak kubki, będziemy używać właśnie nowego logo – tłumaczy prorektor Andrzej Borowy.

Tym samym Godło zostało zarezerwowane dla oficjalnych dokumentów władz Uczelni. Ujednolicone zostały znaki siedmiu wydziałów Uczelni, a także wzory pism firmowych i typografia. System Identyfikacji Wizualnej opiera się na nowym logotypie, odwołującym się bezpośrednio do nazwy uczelni i elementów godła: barw i fragmentu kłosów. Kolorystyka znaku jest odzwierciedleniem barw polskiej przyrody: złotych łanów zbóż i głębokiej zieleni dębów.


 

Za opracowanie logo i SIW uczelni odpowiada lubelska Agencja Reklamowa Cumulus.

Jesteśmy bardzo dumni, że to właśnie nam powierzono prace nad nową identyfikacją wizualną uczelni. Przygotowane rozwiązania graficzne wynikają ściśle ze strategicznych założeń Uniwersytetu Przyrodniczego i zmian, które zachodzą w tej uczelni. Nowoczesne wzornictwo i minimalistyczny, otwarty sygnet logo komunikuje zorientowanie uczelni na nowe technologie i innowacyjne kierunki studiów. Z kolei symbolika zieleni i kłosów zbóż nawiązuje do konkretnego i praktycznego charakteru uniwersytetu – tłumaczy Jan Matysik, dyrektor zarządzający agencji reklamowej Cumulus.
 
Prace nad Systemem Identyfikacji Wizualnej trwały od lutego 2013 r., kiedy to Senat Uczelni podjął uchwałę o potrzebie jego wprowadzenia. W ich toku odbyły się szerokie konsultacje ze środowiskiem akademickim. Wykonawca logo i SIW został wyłoniony w ramach konkursu, do którego przystąpiło 7 oferentów. Prace graficzne oceniane były w połowie br. na wspólnych posiedzeniach władz rektorskich z dziekanami, samorządem studenckim, doktoranckim oraz jednostkami związanymi z promocją uczelni.

Nowe logo i system będzie wdrażany stopniowo. Aktualnie stosowane druki i materiały promocyjne będą używane do czasu wyczerpania nakładu. Terminem ostatecznego dostosowania wszystkich elementów wizerunku do zasad określonych w Systemie jest dzień 1 września 2014 r.

Źródło: Cumulus

www.agencjacumulus.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
Samsung: ekspozycja telewizorów The Frame na targach Art Basel
Na odbywających się właśnie targach Art Basel w Bazylei firma Samsung, jako pierwszy oficjalny partner wystawy, zaprezentowała najnowszą linię unikatowych telewizorów The Frame. Tegoroczne wydarzenie odbywa się w dniach 13-16 czerwca w centrum wystawienniczym Messe Basel w Szwajcarii.
Wielki sport, wielkie dylematy
Rok 2024 obfituje w wiele wydarzeń sportowych, w tym jedne z największych – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które skupiają na sobie uwagę zarówno milionów fanów sportu, jak i wielu branż szukających w nich miejsca dla siebie. Tak wielkim imprezom towarzyszą także dylematy moralne – czy na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764