logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Trunki luksusowo opakowane: Pomysły na POS

  PR 03.03.2018, przeczytano 1222 razy
ilustracjastrzałka
Pudełko SRP na osiem puszek piwa

Napoje alkoholowe, w szczególności te „z wyższej półki” wyróżniają się często pięknymi opakowaniami. Producenci alkoholi nie od dziś stawiają również na „oprawkę” zewnętrzną, a więc opakowania i inne materiały POS promujące ich marki. Oto kilka przykładów na dobry pomysł na POS i tego jak mogą wyglądać displaye z trunkami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trunki-luksusowo-opakowane%3A-pomysly-na-pos,35653,artykul.html

Opakowanie SRP Amber

Projekt: agencja Yazgot

Grand Imperial Porter Chili to ciemne, esencjonalne piwo typu Porter Bałtycki połączone z nutami ostrej papryki. Jest pierwszym w Polsce i jednym z nielicznych na świecie, ciemnym piwem z dodatkiem chili.

Pomysł na POS i założenie projektu to oddanie intensywnego, złożonego smaku oraz imperialnego charakteru gatunku Porter Bałtycki poprzez zdobione opakowanie zbiorcze. Bogata, roślinna ornamentyka grafiki i złoty kolor nawiązują do historii produktu, warzonego pierwotnie w carskiej Rosji, a głęboka czerwień podkreśla pikantny smak papryki. Całość utrzymana jest w eleganckim stylu, adekwatnym do produktów premium. Wyjątkowość piwa podkreśla dodatkowo prostokątny kształt etykiety, charakterystyczny dla win, rzadko występujący w kategorii piwo.

ilustracjastrzałka

Taki pomysł na POS - mocno zdobione opakowanie zbiorcze wyróżnia produkt na półce oraz pełni funkcję opakowania prezentowego. Jest to jeden z nielicznych na polskim rynku piwa przykładów opakowań kartonowych przeznaczonych dla sześciu sztuk. Ekspozytory kartonowe na ten rodzaj piwa zostały zadrukowane w technologii offsetowej.

Opakowanie Champanheira Salton

Producent: Ibema/FuturePack

ilustracjastrzałka

Niesamowity projekt eleganckiego opakowania na szampana wyróżnia się funkcjonalnością. Bowiem nie jest to zwykłe pudełko tekturowe. Wykorzystano tu inny pomysł na POS - rozkładany pojemnik z lodem, w którym można chłodzić nie tylko butelkę z alkoholem. Dzięki warstwie barierowej nie ulega zniszczeniu po kontakcie z wodą, a jego klasyczny design zwraca uwagę miłośników szampana.

Projekt ten zachwycił nie tylko hiszpańskich konsumentów, ale również jury konkursu Worldstar 2014. Opakowanie stosować można również jako display reklamowy np. w czasie akcji związanych z degustacją.

Pudełko SRP na osiem puszek piwa

Producent: Smurfit Kappa Olomouc (zdjęcie główne w tym artykule)

I kolejny pomysł na POS. Opakowania, które mogą posłużyć w sklepie jako ekpozytory kartonowe, wyróżniają się funkcjonalnością dopasowaną do ergonomii puszek. Po zerwaniu blokady oraz rozerwaniu frontu pudełka w zaznaczonych perforacją miejscach, konsument otrzymuje display, z którego puszki same się wysuwają. W ten oryginalny sposób opakowanie pełni nie tylko funkcję logistyczno-transportową oraz materiału POS, ale także stanowi wartość dodaną dla konsumenta.

Do branży alkoholowej jeszcze wrócimy i na pewno zaskoczymy niejednym ciekawym pomysłem na POS i na promocję marek w tym segmencie. Sprawdzajcie nas!


Ewa Studniarek

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Tytuł 'Trunki luksusowo opakowane' zapowiadał interesującą zawartość.

Ale chyba ktoś zapomniał dodać zdjęcia tych luksusowych opakowań.

avatar użytkownika
,

Chyba nie doczytałeś czego dotyczy tekst. Traktuje on o opakowaniach zbiorczych, a nie o opakowaniach jednostkowych. W wypadku tych pierwszych kaszerowany karton o konstrukcji pozwalającej pełnić funkcję ekspozytora w sklepie jest luksusem w zestawieniu ze standardowym opakowaniem z szarej tektury falistej - w wypadku drugich nie jest.  

,

Aaaaa coś jak - bielizna z dyskontu jest luksusowa, jeśli porównamy ją z bielizną z bazarku.

Sorry, dla mnie wyraz luksus znaczy jednak coś więcej i w tym kontekście świadczy wyłącznie o nieuctwie autora.
  

avatar użytkownika
,

Nie - to coś jak porównywanie garnituru ślubnego z żaroodpornym ubraniem roboczym hutnika. I jedno i drugie nazywa się "ubranie" ale są to dwa zupełnie różne produkty. O czym świadczyłaby groteskowa próba ich porównania pod względem elegancji czy "luksusowości" - jak sądzisz?  

,

Sądzę wyłącznie po idiotycznym i nieuprawnionym użyciu słowa luksusowy.  

avatar użytkownika
,

Dlaczego idiotycznym i dlaczego nieuprawnionym?  

,

Luksus (łac. luxus – zbytek, nadmiar, przepych) – termin opisujący kategorię dóbr materialnych, bądź usług wyróżniających się wysoką ceną, wysoką jakością wykonania oraz trudną dostępnością dla odbiorcy. Produkty luksusowe adresowane są do wąskich grup społecznych, należą do produktów oraz usługi ekskluzywnych.  

avatar użytkownika
,

Kaszerowane opakowanie zbiorcze nie spełnia tych norm?  

,

Oczywiście, jest fhuj luksusowe.  

avatar użytkownika
,

W stosunku do standardowych opakowań zbiorczych jest - dlaczego miałoby nie być? Po co inwestowano by w kaszerowanie, wykrojniki, wymyślną konstrukcję? Wystarczyłoby zwykłe pudło z tektury falistej...!  

,

Ale jak sam piszesz, nie byłoby tak luksusowo.
  

avatar użytkownika
,

Widać klienci sięgający po takie trunki potwierdzają to przypuszczenie, skoro producenci obserwują skuteczność opakowań zbiorczych tego typu.  

,

Naprawdę wierzysz, że klienci sięgają po określone trunki, bo mają kolorowy karton zbiorczy?  

avatar użytkownika
,

Tu nie ma miejsca na wiarę bo kolorowy karton kosztuje. Takie rzeczy stosunkowo łatwo zmierzyć, mierzy się, a płaci się za nie wówczas gdy widać efekty.

Jeśli wśród 10 szarych pudeł stoi jedno kolorowe, albo jeśli wśród towaru eksponowanego bezpośrednio na półce jeden produkt dysponuje własnym ekspozytorem o wymyślnym kształcie, wspierającym jakoś komunikację związaną z tym produktem prowadzoną innymi kanałami, to taki efekt można nazwać najkrócej "wyróżnieniem".

"Wyróżniający się", "ekskluzywny"... blisko - prawda...?
  

,

A w tym kolorowym kartonie nadal stoją butelki z korporacyjnymi sikami zamiast piwa.
Nabrać się może idiota, a i tak raczej tylko raz.
Reszta kupuje po SMAKU trunku.
  

avatar użytkownika
,

Rewolucyjna teoria. Masz na to jakieś dane?  

,

Kupujesz bo opakowanie, zbiorcze, jest kolorowe czy dlatego, że trunek Ci smakuje?
  

avatar użytkownika
,

Swego czasu jeden z producentów proszku do prania testował nowe wzory opakowań, zbierając opinie pań domu po zastosowaniu proszku dostarczonego im w różnych wariantach opakowań. Opinie - w zależności od projektu opakowania wahały się między przekonaniem o wyjątkowej delikatności proszku po awantury, że doprowadził do zniszczenia ubrań w praniu...

Wpływ opakowania na odczucia konsumentów jest szczególnie zauważalny w wypadku produktów angażujących takie zmysły jak smak czy węch. Bardzo łatwo wykazać, że ludzie będą oceniali np. ten sam napój jako zbyt słodki lub zbyt mało słodki - w zależności od opakowania.

To jest elementarz marketingu, elementarz reklamy, elementarz projektowania graficznego. Nie istnieje coś takiego jak autonomiczne odczucie smaku - a w wypadku alkoholi, zwłaszcza tych ekskluzywnych, cała marketingowa otoczka i legenda budowana wokół kwestii smaku może okazać się ważniejsza niż rzeczywiste walory produktu. Opakowanie - również to zbiorcze - bierze udział w tworzeniu tej otoczki. W efekcie ludzie gotowi są wydać na sikacza wartego kilkadziesiąt złotych ładnych kilka stówek albo i lepiej - i będą się utwierdzać w lansowanym przez Ciebie naiwnym przekonaniu, że im "obiektywnie" smakuje. Jeśli sikacz będzie umiejętnie opakowany - pewnie będzie w tym sporo prawdy...
  

,

Wszyscy to wiemy i wszyscy sadzą te same kocopoły klientom, tym bardziej je sadzą im gorszy jest sam produkt.

Zadałem Ci konkretne pytanie.
  

avatar użytkownika
,

Dostałeś odpowiedź: ludziom smakuje również ze względu na opakowanie, więc jeśli po coś sięgają po raz kolejny, to opakowanie ma na te decyzje swój oczywisty wpływ.  

,

Nie pytałem o ludzi, pytałem o Twoje decyzje.
Kupujhesz kierując się smakiem czy kolorowym kartonem zbiorczym?
  

avatar użytkownika
,

Decyzje marketingowe - takie jak użycie opakowań tego typu - podejmowane są pod kątem ludzi, a nie jakiejś tam 'redakcji'.  

,

A smak nie ma już znaczenia?
  

avatar użytkownika
,

Ma zasadnicze - tylko że w marketingu już dawno odkryto, że o smaku decyduje znacznie więcej czynników niż kubki smakowe.  

,

No popatrz, a ja myślałem że wymyślono jak odwracać uwagę od smaku... lub jego braku.  

avatar użytkownika
,

Jesteś niekonsekwentny. Jeśli opakowanie ma zdolność "odwracania uwagi od smaku lub jego braku" to znaczy nie mniej ni więcej tyle, że wpływa na odczucia smakowe.   

,

Mało tego, kolorowy karton zbiorczy jest luksusem.  

avatar użytkownika
,

Nie ma być luksusem, tylko sugerować luksusowy charakter produktu. I robi to - skutecznie, skoro producenci sięgają po takie środki. Chyba nawet jako premier nie zapobiegłbyś temu zjawisku.  

,

Luksusu nie da się zamarkować kolorowym papierem.
  

avatar użytkownika
,

Sugerowanie luksusu to coś zupełnie innego niż jego "markowanie".  

,

Luksusu nie da się zasugerować.
Nabywcy dóbr luksusowych doskonale wiedzą co kupują i za co płacą. A jeśli ktoś się nabiera na kolorowy karton to jest co najwyżej idiotą, ale na pewno nie nabywcą dóbr luksusowych.
  

avatar użytkownika
,

Podsumujmy. Jak obejmiesz tekę premiera, zaczniesz urzędowanie od ukrócenia działalności:
- łżefreelancerów
- łżeartystów-megalomanów
- łżenabywców dóbr luksusowych.

W sumie zaczyna się to składać w konsekwentny projekt społeczno-polityczny.
  

,

Niezależnie od zajmowanej pozycji, ZAWSZE idiotą nazwę tego, kto kolorowy karton uważa za luksus czy choćby sugerowanie luksusu.
  

avatar użytkownika
,

Politycy zawsze zapewniają o swoim przywiązaniu do pryncypiów, a potem bywa z tym różnie - ale przyjmujemy to za dobrą monetę.  

Najnowsze w tym dziale

Interfejsy dotykowe w odwrocie
Dotykowe interfejsy są w odwrocie z oczywistych przyczyn – jednak życie nie znosi próżni, więc w miejsce dobrze nam znanych, a często również bardzo wygodnych rozwiązań, pojawiają się nowe. Pamiętajmy również o tym, że najlepszy, bo osobisty „panel dotykowy”, zdolny do połączenia z teoretycznie każdym innym urządzeniem, nosimy w… kieszeniach. Mowa oczywiście o...
Jak wygląda PR w dobie pandemii?
Według czerwcowego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego Monitoring gospodarki cyfrowej, w czasie wiosennego zamrożenia gospodarki liczba aktywnych sklepów internetowych na jednej z platform e-commerce wzrosła o niemal 15 proc.[1] Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez PWC, w obliczu kryzysu ponad 52 proc. polskich firm handlowych z sektora MŚP[2] zdecydowało się na...
Komunikacja B2C a B2B: podstawowe różnice
Rzadko w Polsce możemy zaobserwować stanowiska dedykowane komunikacji B2B. Rolę specjalistów w tym zakresie pełnią działy sprzedaży i w wybranych organizacjach komórki korporacyjne. Wzrost konkurencyjności na rynku zaowocuje jednak wyodrębnieniem w większym stopniu niż obecnie specjalizacji w kontekście komunikacji biznesowej, których rolą będzie budowa...
Według Harvard Business Review pozyskanie nowego klienta kosztuje nawet do 25 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego[1]. Tymczasem raport „The State of Customer Service in 2020” pokazuje, że 93% pracowników obsługi klienta uważa, że konsumenci mają dziś znacznie większe oczekiwania[2]. Jak zatem w aktualnych warunkach rynkowych zatrzymać klientów?
Umowy prawa autorskiego w pracy kreatywnego
Podpisywanie umów prawa autorskiego jest nieodłączną elementem pracy w sektorze kreatywnym. Wcześniej czy później przyjdzie Ci zmierzyć się z umowami prawa autorskiego, dlatego im szybciej dowiesz się czym one są i co powinny zawierać, tym lepiej. Jakie umowy prawa autorskiego powinien znać każdy kreatywny? Czym jest umowa o przeniesienie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764