logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: With Women We Run – o tym, jak Adidas przeciwstawia się molestowaniu w sporcie

  PR 13.01.2023, przeczytano 713 razy
ilustracja

Marka adidas po raz kolejny podjęła się budowania świadomości i wrażliwości środowiska biegowego w sprawie, która dotyka wielu biegających kobiet. Kampania With Women We Run była oparta na ich prawdziwych historiach. Agencja VMLY&R Poland przygotowała strategię, ideę kreatywną i KV, produkcję, zrealizowała działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz wydarzenia towarzyszące.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-with-women-we-run-%E2%80%93-o-tym%2C-jak-adidas-przeciwstawia-sie-molestowaniu-w-sporcie,398621,artykul.html

  • Czy zdarza się, że wychodząc z domu na wieczorne bieganie myślisz o swoim bezpieczeństwie?
  • Czy podejmujesz jakieś dodatkowe kroki, żeby zwiększyć bezpieczeństwo treningów?
  • Czy na wieczorne bieganie zabierasz tylko jedną słuchawkę, by zachować czujność i móc kontrolować otoczenie?

Wiele kobiet biegających w Polsce jesienią i zimą odpowiada na te pytania twierdząco. Część z nich doświadczyła molestowania i agresji na tle płciowym, część od dziecka słyszy, że po zmroku muszą na siebie uważać. Pojedyncza słuchawka stała się więc ważnym symbolem akcji budującej świadomość i wrażliwość środowiska biegowego. Akcji, która – choć skupiła się przede wszystkim na doświadczeniach kobiet – jest ważnym krokiem marki adidas ku wizji sportu bezpiecznego dla wszystkich, wolnego od molestowania, nękania i uprzedzeń.

- Jesteśmy globalną, różnorodną społecznością – biegając, wspólnie przekraczamy granice i bijemy rekordy. Jako biegacze jesteśmy stworzeni do zmieniania kultury sportu i budowania świata opartego o równość płci. Priorytetem jest zapobieganie wszystkim formom przemocy wobec kobiet, by czuły się bezpiecznie.

With Women We Run

Osią kampanii With Women We Run, stworzonej przez adidas wspólnie z Centrum Praw Kobiet, stały się prawdziwe historie biegających kobiet. Tym bardziej wstrząsające, że dziewczyny opowiedziały o nich same – w specjalnej playliście biegowej na Spotify ukryte zostały opisy niebezpiecznych, przemocowych i traumatyzujących przeżyć, które wydarzyły się na treningach. Każdą z nich można usłyszeć tylko w jednej słuchawce – dokładnie tak, jak muzyki słucha wiele biegających kobiet.

Na kanwie doświadczeń dziewczyn z adidas Runners powstały również cztery mocne spoty POV, które bez koloryzowania rzeczywistości pokazują, z jakimi zachowaniami stykają się kobiety w trakcie treningów.

Niechciane i natarczywe zaloty, próby nawiązania kontaktu fizycznego, body-shaming, stalking na platformach społecznościowych – takie sytuacje zdarzają się znacznie częściej, niż podejrzewamy. Społeczność biegowa stanęła na wysokości zadania i pokazała, że w kwestii bezpieczeństwa mówi jednym głosem. W specjalnych Light Runach organizowanych przez adidas Runners w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście, swoją solidarność i poparcie dla wizji sportu bez przemocy wyraziło łącznie kilkaset biegających osób, tak kobiet, jak i mężczyzn. Wiele z nich wzięło też udział w bezpłatnych warsztatach z metody 5D, która w sposób bezpieczny i deeskalujący pozwala wesprzeć osobę molestowaną i jednocześnie pokazać sprawcy oraz świadkom zajścia, że takie zachowanie nie jest akceptowalne.

W trakcie biegów i warsztatów zbierano również podpisy pod projektem budżetu partycypacyjnego, przygotowanym we współpracy ze środowiskiem biegowym. Projekt zakłada zamontowanie monitoringu i oświetlenia przy popularnych trasach biegowych, by stały się bardziej bezpieczne.

Więcej informacji o kampanii na www.cpk.org.pl/withwomenwerun.

Agencja VMLY&R odpowiadała za przygotowanie strategii, koncepcji kreatywnej, KV, produkcję, działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz realizację wydarzeń towarzyszących. Działania PR oraz media relations prowadziła agencja Hill+Knowlton Strategies Poland.

Kampania została zrealizowana w listopadzie i grudniu 2022 roku.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764