logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Złote Effie 2018: Ikea Family – transformacja danowa firmy

   23.06.2019, przeczytano 723 razy
ilustracjastrzałka

Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę pojęcia okazały się tutaj kluczem do sukcesu. Dzięki technologii nawet sieciowe giganty mogą dziś budować te relacje równie skuteczne jak małe, lokalne przedsiębiorstwa. Tak właśnie zrobiła Ikea...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-ikea-family-%E2%80%93-transformacja-danowa-firmy,382983,artykul.html

Podsumowanie kampanii

Transformacja danowa organizacji to temat, o których dużo się mówi, ale rzadko wdraża w życie. To zgłoszenie to przykład przejścia od słów do czynów. Uznaliśmy, że to właśnie dane CRM są kluczowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej IKEA na zmieniającym się rynku. Co więcej, wykorzystaliśmy je nie tylko do optymalizacji działań marketingowych ale „wszerz” struktury organizacji – wpływając na decyzje podejmowane przez wiele działów.

IKEA Family – transformacja danowa firmy

Laudacje odczytał Tomasz Lisewski, Global Head of Brand, Communications & Digital and Marketing, Philips

Wieloletni lider rynku z tradycyjnym, świetnie sprawdzającym się modelem biznesowym, który stanął przed poważnym challenge’m: jak wrócić na ścieżkę wzrostu pomimo stabilnego rynku? Jak przejść od masowej komunikacji do sumy indywidualnych relacji? Poradzili sobie z tym wyzwaniem w prawdziwie marketingowy sposób. Wykorzystali istniejącą bazę klientów, przeprowadzili cyfrową analizę ich potrzeb i dopasowali do nich istniejącą ofertę. Dokonali transformacji całej firmy z product-push and consumer-pull, z transakcyjnego podejścia na personalizację i budowę relacji z klientami. Dzięki tym działaniom nadali nowe znaczenie hasła Do-it-yourself oraz pokazali, jak dział marketingu może mieć wpływ na transformację całej firmy.

ilustracjastrzałka

ikea.pl

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

mailing

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wykorzystanie ilustracji: utwór zależny czy inspirowany?
Zainspirowały mnie pewne ilustracje do książki dla dzieci. Mam świetny pomysł na to, by bazując na nich, stworzyć swoje i nadać im nowy sens w wydaniu dla dorosłych. Czy mogę posłużyć się tymi ilustracjami?
Prawda o Black Friday - czy rzeczywiście się opłaca?
Amerykańskie święto zakupów, czyli Black Friday, już za chwilę. Czy Polacy tak samo, jak konsumenci w USA, popadają w zakupowy szał? W jakim stopniu Czarny Piątek to tylko chwytliwy zabieg sklepów i producentów, a w jakim rzeczywista okazja do upolowania tańszych produktów?
Biurowce rosną jak grzyby po deszczu. Zwykle zaskakują rozwiązaniami architektonicznymi, doskonale wkomponowują się w krajobraz. Są przemyślane prawie w każdym calu by najemcom pracowało się przyjemnie. Dlaczego prawie? Bo prawie nigdy architekci projektując biurowce nie planują powierzchni i rozwiązań na ekspozycję logotypów firm wynajmujących biura.
Zarządzanie Customer Experience za pomocą Digital Signage
Najnowsze badanie "Doświadczenie w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta" opracowane przez Futurum Research na zlecenie SAS zauważa, że głównym motorem działania w tworzeniu nowych pozytywnych doświadczeń klienta będzie technologia. Jedną z takich technologii jest Digital Signage – innowacyjne, interaktywne ekrany nie tylko przyciągają...
Na początku lutego tego roku zapadł wyrok skazujący dla członka zarządu narciarsko-hotelarskiej spółki "Bania" z Białki Tatrzańskiej. Sprawa dotyczyła tragedii, która wydarzyła się w marcu 2018 roku – witacz, który przewrócił się pod wpływem silnego wiatru, przygniótł babcię oraz wnuczka. Oboje zginęli. Na producentów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764