logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Złote Effie 2018: Ikea Family – transformacja danowa firmy

   23.06.2019, przeczytano 1220 razy
ilustracjastrzałka

Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę pojęcia okazały się tutaj kluczem do sukcesu. Dzięki technologii nawet sieciowe giganty mogą dziś budować te relacje równie skuteczne jak małe, lokalne przedsiębiorstwa. Tak właśnie zrobiła Ikea...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-ikea-family-%E2%80%93-transformacja-danowa-firmy,382983,artykul.html

Podsumowanie kampanii

Transformacja danowa organizacji to temat, o których dużo się mówi, ale rzadko wdraża w życie. To zgłoszenie to przykład przejścia od słów do czynów. Uznaliśmy, że to właśnie dane CRM są kluczowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej IKEA na zmieniającym się rynku. Co więcej, wykorzystaliśmy je nie tylko do optymalizacji działań marketingowych ale „wszerz” struktury organizacji – wpływając na decyzje podejmowane przez wiele działów.

IKEA Family – transformacja danowa firmy

Laudacje odczytał Tomasz Lisewski, Global Head of Brand, Communications & Digital and Marketing, Philips

Wieloletni lider rynku z tradycyjnym, świetnie sprawdzającym się modelem biznesowym, który stanął przed poważnym challenge’m: jak wrócić na ścieżkę wzrostu pomimo stabilnego rynku? Jak przejść od masowej komunikacji do sumy indywidualnych relacji? Poradzili sobie z tym wyzwaniem w prawdziwie marketingowy sposób. Wykorzystali istniejącą bazę klientów, przeprowadzili cyfrową analizę ich potrzeb i dopasowali do nich istniejącą ofertę. Dokonali transformacji całej firmy z product-push and consumer-pull, z transakcyjnego podejścia na personalizację i budowę relacji z klientami. Dzięki tym działaniom nadali nowe znaczenie hasła Do-it-yourself oraz pokazali, jak dział marketingu może mieć wpływ na transformację całej firmy.

ilustracjastrzałka

ikea.pl

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

mailing

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764