logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Złote Effie 2018: Ikea Family – transformacja danowa firmy

   23.06.2019, przeczytano 596 razy
ilustracjastrzałka

Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę pojęcia okazały się tutaj kluczem do sukcesu. Dzięki technologii nawet sieciowe giganty mogą dziś budować te relacje równie skuteczne jak małe, lokalne przedsiębiorstwa. Tak właśnie zrobiła Ikea...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-ikea-family-%E2%80%93-transformacja-danowa-firmy,382983,artykul.html

Podsumowanie kampanii

Transformacja danowa organizacji to temat, o których dużo się mówi, ale rzadko wdraża w życie. To zgłoszenie to przykład przejścia od słów do czynów. Uznaliśmy, że to właśnie dane CRM są kluczowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej IKEA na zmieniającym się rynku. Co więcej, wykorzystaliśmy je nie tylko do optymalizacji działań marketingowych ale „wszerz” struktury organizacji – wpływając na decyzje podejmowane przez wiele działów.

IKEA Family – transformacja danowa firmy

Laudacje odczytał Tomasz Lisewski, Global Head of Brand, Communications & Digital and Marketing, Philips

Wieloletni lider rynku z tradycyjnym, świetnie sprawdzającym się modelem biznesowym, który stanął przed poważnym challenge’m: jak wrócić na ścieżkę wzrostu pomimo stabilnego rynku? Jak przejść od masowej komunikacji do sumy indywidualnych relacji? Poradzili sobie z tym wyzwaniem w prawdziwie marketingowy sposób. Wykorzystali istniejącą bazę klientów, przeprowadzili cyfrową analizę ich potrzeb i dopasowali do nich istniejącą ofertę. Dokonali transformacji całej firmy z product-push and consumer-pull, z transakcyjnego podejścia na personalizację i budowę relacji z klientami. Dzięki tym działaniom nadali nowe znaczenie hasła Do-it-yourself oraz pokazali, jak dział marketingu może mieć wpływ na transformację całej firmy.

ilustracjastrzałka

ikea.pl

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

ikeafamily.eu

ilustracjastrzałka

mailing

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czym właściwie jest banner blidness?
Niektórzy twierdzą, że termin ślepoty banerowej, tzw. banner blidness jest przestarzały. Jednak internauci coraz częściej pomijają informacje, które postrzegają wyłącznie jako reklamę. I chociaż wzorce reklam przeszły prawdziwą ewolucję, ślepota banerowa jest wciąż powszechna. Jak skutecznie walczyć z występowaniem tego zjawiska?
Podróżnicy odkrywają na nowo, co potrafi SMS
Rodzice dostają powiadomienia prosto od opiekuna szkolnej wycieczki do Wietnamu. Autostopowicze przyjeżdżają na metę wyścigu z planem dodatkowych atrakcji w telefonie. Uczestnicy gry terenowej ruszają rozwiązywać zagadki w kilka sekund po ich wysłaniu. Co łączy te wyjazdy? Wszystkie udają się dzięki wiadomościom SMS.
Czy memy podlegają prawu autorskiemu?
Autorem pojęcia „mem” jest najprawdopodobniej Richard Dawkins – brytyjski teoretyk ewolucji biologicznej, związany z Uniwersytetem Oxfordzkim. W morzu definicji, najbardziej intrygująca jest ta, mówiąca że „mem” to „podstawowa jednostka informacji kulturowej, która, podobnie do genów, powiela się, mutuje i podlega działaniu doboru naturalnego”1. Kto by...
Content marketing w social mediach – o czym warto pamiętać?
Jednym z największych mitów na temat content marketingu jest przekonanie, że metoda ta ogranicza się jedynie do tworzenia artykułów blogowych. Tymczasem, popularnym miejscem rozpowszechniania wartościowych treści są m.in. social media. Od dłuższego czasu cieszą się one niesłabnącą popularnością ze strony marketerów, którzy włączają je do systemu...
Gen Z - być offline w świecie, w którym króluje online
O pokoleniu Z mówi się, że telefon w dłoni trzymają nieustająco. Ale czy nie jest tak, że opinię wyrabiamy sobie na podstawie jednostkowych zaobserwowanych przypadków? Z badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network Polska oraz infuture hatalska foresight institute na potrzebę raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra wynika, że większość ankietowanych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764