logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Sing It Back” w „Wielkiej Zwrotce Ż”

  PR 16.03.2020, przeczytano 435 razy

„Sing it back, bring it back, sing it back to me” śpiewało kiedyś Moloko. Dziś ten motyw muzyczny pojawia się w akcji „Wielka Zwrotka Ż”, do której dołączyli już Brodka, Marcin Dorociński i Maciej Musiał. Celem działań jest zachęcanie Polaków do oddawania do sklepów butelek zwrotnych. Na potrzeby najnowszej akcji Żywca powstał właśnie dedykowany palindromowy utwór, który skomponował Marcin Macuk. W jego tworzenie zaangażowała się także Brodka – dwukrotnie występująca w składzie Męskie Granie Orkiestra.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_sing-it-back_-w-_wielkiej-zwrotce-z_,386100,artykul.html

Jedno „Bring it back” robi wrażenie, a co dopiero powtórzone 25 razy? Skąd ta liczba? Właśnie tyle razy można wykorzystać jedną butelkę zwrotną. Marka Żywiec chce, aby konsumenci o tym pamiętali, dlatego uwypukla ten fakt w ramach akcji „Wielka Zwrotka Ż”. Teraz o oddawaniu butelek zwrotnych przypominać będą także ich dźwięki, które wykorzystane zostały w dedykowanych akcji utworze i teledysku. Zarówno piosenka, jak i wideo mają palindromową strukturę, co oznacza, że działają w obie strony. Idea nawiązuje do oddawania butelek zwrotnych, które dzięki zwracaniu ich do sklepów zyskują drugie życie. Celem akcji jest sprawienie, aby ta drobna czynność stała się nawykiem, zwłaszcza, że teraz jest to prostsze niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ nie wymaga paragonu.

– Punktem wyjścia do prac nad projektem był refren piosenki Moloko – „Sing It Back” – mówi Marcin Macuk, kompozytor wykorzystanego w kampanii utworu. – Wiedzieliśmy jednak, że musimy sięgnąć także po dźwięki butelek oraz takie, które często im towarzyszą, np. odgłosy przesuwanych skrzynek, otwieranej kasy. Razem z Brodką i agencją Live użyliśmy wspólnej wiedzy muzycznej i technicznej, aby realizacja pomysłu dała się przeprowadzić bez kłopotu. Od początku chodziło nam o stworzenie utworu, który miałby konstrukcję palindromu, czyli czegoś, co mogłoby być odtwarzane i zapisane tak samo od przodu, jak i od tyłu – wyjaśnia.

W ramach „Wielkiej Zwrotki Ż” do sklepów biorących udział w akcji bez paragonu można oddawać wszystkie butelki zwrotne Żywca i innych marek producenta. Za każdą butelkę zwróconą bez paragonu, sklep wypłaci 0,35 zł (cena sugerowana). Różnica 0,15 zł przeznaczona jest dla sklepu biorącego udział w „Wielkiej Zwrotce Ż” jako zachęta do udziału w akcji i pokrycie kosztów związanych z magazynowaniem. Lista sklepów, które już dołączyły do akcji dostępna jest na www.wielkazwrotkaz.pl.

Częścią „Wielkiej Zwrotki Ż” są także torby na butelki zwrotne sygnowane logo akcji. Celem tego ekologicznego gadżetu jest ułatwienie zwracania butelek zwrotnych – wszystko dzięki specjalnym przegródkom na butelki. Torby będzie można wygrywać w aktywacjach marki Żywiec.

Za strategię i kreację odpowiadają wspólnie 2012 Agency oraz VMLY&R, przy współpracy z agencją eventową Live (wsparcie muzyczne i artystyczne). Media zakupił i zaplanował dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja Hope. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Sputnik, za reżyserię teledysku odpowiada Szymon Pawlik. Aranż muzyczny utworu „Sing it back” przygotował kompozytor Marcin Macuk.

Źródło: Grupa Żywiec

www.grupazywiec.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764