logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Android 10: Nowy wygląd, nowe logo

  PR 23.08.2019, przeczytano 3072 razy
ilustracja

W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć pewność, że Android jest dostępny dla wszystkich - i wiemy, jak możemy to zrobić jeszcze lepiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/android-10%3A-nowy-wyglad%2C-nowe-logo,383695,artykul.html

Android Q to teraz Android 10

Po pierwsze, zmieniamy sposób, w jaki będziemy nazywać nasze kolejne wersje Androida. Do tej pory nasz zespół inżynierów stosował zawsze swoje wewnętrzne nazwy, które oparte były na smakołykach lub deserach w kolejności alfabetycznej. Ta tradycja tytułowania stała się zabawną częścią corocznego udostępniania nowych wersji systemu, również wśród naszych odbiorców. Ale przez lata słyszeliśmy też opinie, że nazwy te nie zawsze są w pełni zrozumiałe dla wszystkich członków globalnej społeczności.

Na przykład kiedy mówiliśmy o Android Lollipop, nie dla wszystkich było jasne, że jest to kolejna po KitKat wersja systemu. Jeszcze trudniej jest nowym użytkownikom Androida, którzy nie zawsze znają konwencję tego nazewnictwa - ciężko im bez tej wiedzy ustalić czy na ich telefonie działa najnowsze oprogramowanie. Mamy też świadomość, że ciasto (Pie) nie jest we wszystkich miejscach deserem, a pianki (marshmallows), choć pyszne, nie wszędzie są popularnym przysmakiem.

Niezwykle ważne jest, aby nazwa systemu operacyjnego była jasna i zrozumiała dla wszystkich na świecie. Dlatego następna wersja Androida będzie używała numeru wersji i nazywała się po prostu Android 10. Uważamy, że ta zmiana uprości nazewnictwo i będzie bardziej intuicyjna dla naszych użytkowników. I choć jest wiele kuszących deserów na “Q”, jesteśmy przekonani, że nadszedł czas na dokonanie tej zmiany.

Odświeżony wygląd Androida

Design Androida ewoluował z czasem. W 2014 roku odświeżyliśmy logo i kolor, a w tym roku przedstawiamy bardziej nowoczesny i dostępny wygląd.

Projekt logo czerpie inspiracje z najbardziej rozpoznawalnego członka społeczności, który nie jest człowiekiem - robota Androida. Robot należy do całej społeczności i od dawna jest sercem Androida - symbolem zabawy i ciekawości. Teraz ma również specjalne miejsce w naszym logo.

Zmieniliśmy również kolor logo z zielonego na czarny. To niewielka zmiana, ale uznaliśmy, że zielony był trudny do odczytania, szczególnie dla osób z wadami wzroku. Opracowaliśmy też nowy zestaw kombinacji kolorów, które poprawiają kontrast.

W najbliższych tygodniach, wraz z udostępnieniem ostatecznej wersji Androida 10, oficjalnie zaczniemy używać zaktualizowanego logo. Dziękujemy całej społeczności za wspieranie Androida i inspirowanie nas przez lata.

W uzupełnieniu informacji Google przedstawiamy poprzednie wersje logotypu, poczynając od oryginału, poprzez wersję wprowadzoną w 2014 r, aż po rozwiązanie z 2019 r.:

ilustracjastrzałka

Źródło: Google Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Co to za font?

avatar użytkownika
,

Wygląda jak Gillroy.  

brak ikonki
,

Ten 1 font już widziałem, chyba na androidzie 2.3 :D

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764