logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Branża pielęgnacyjna w reklamie wideo online

Mateusz Zawiślak  PR 12.09.2017, przeczytano 445 razy
ilustracjastrzałka

Co drugi polski internauta miał do czynienia z reklamą wideo online produktów z branży związanej z pielęgnacją i higieną. Wśród reklamowanych marek największy zasięg w sieci zbudowały Philips, Nivea i Axe. Natomiast wydawcami o najszerszym dotarciu były YouTube, Facebook i serwisy Grupy Onet.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-branza-pielegnacyjna-w-reklamie-wideo-online,33697,artykul.html

Lato sprzyjało pokazywaniu zadbanego ciała, więc branża kosmetyczna aktywnie zachęcała do zakupów produktów do higieny osobistej i pielęgnacji urody, takich jak szampony i odżywki, pasty do zębów, mydła, kremy i balsamy, perfumy i dezodoranty, kosmetyki kolorowe czy środki do pielęgnacji dzieci. W lipcu w polskim internecie emitowano ponad 121 mln reklam wideo szeroko rozumianych kosmetyków i dotarły one do ponad połowy internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów (51 proc.) (źródło: gemiusAdReal).

Philips najmocniej promowany w reklamie wideo online

Pierwszą trójkę marek o najwyższym dotarciu reklam wideo online w branży kosmetyczno-pielęgnacyjnej otwiera Philips. Reklamy promujące maszynki do golenia wyświetlano ponad 7,5 mln razy, a natknęło się na nie 12,4 proc. użytkowników sieci. Drugą lokatę, z niewiele niższym dotarciem (12 proc.), zajęła marka Nivea, której spoty reklamowe emitowano blisko 10,9 mln razy. Stawkę zamyka Axe, którego kreacje wyświetlane 9,8 mln razy dotarły również do niemal 12 proc. internautów.

YouTube w czołówce wydawców

Wydawcą o największym zasięgu reklam wideo online branży kosmetycznej w Polsce w lipcu był YouTube (dotarcie na poziomie 24 proc., 30 mln emisji). W pierwszej trójce tego rankingu znalazły się także Facebook (22 proc. zasięgu i 33,8 mln odtworzeń) oraz serwisy Grupy Onet.pl (9 proc. i 8,6 mln wyświetleń).

Na Zachodzie podobnie

YouTube i Facebook zajmują czołowe pozycje w rankingu wydawców reklam wideo marek z branży kosmetycznej także na sąsiednim rynku niemieckim (zasięg wśród krajowych internautów odpowiednio 15 i 11 proc.). W zestawieniu marek o największym dotarciu spotów prym wiedzie tam Nivea (10 proc.).

Firma Gemius poddała analizie dane z lipca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Ringier Axel Springer kupuje udziały w No Fluff Jobs
Ringier Axel Springer Media AG kupił 44 procent udziałów w No Fluff Jobs i w ten sposób rozszerzył swoje portfolio serwisów z ogłoszeniami o najbardziej innowacyjny portal z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT w Polsce
Lipcowy rekord oglądalności Food Network
16 lipca kanał Food Network odnotował najwyższy dzienny wynik oglądalności w historii stacji, osiągając udział 0,64 % SHR w grupie komercyjnej (16-49).
IAB Polska: Media społecznościowe głównym źródłem fake news
Internet jest najbardziej przydatnym kanałem komunikacji, choć przeciętnie wiarygodnym. Liderami wiarygodności są radio i prasa. Głównym źródłem nieprawdziwych informacji (fake news) są media społecznościowe. Takie i inne wnioski płyną z najnowszego raportu IAB Polska „Dezinformacja w sieci”, przeprowadzonego wśród internautów.
Youtube Ads Leaderboard za czerwiec 2018
Męskie Granie nie tylko z impetem powróciło do rankingu, ale także od miesiąca utrzymuje pierwszą pozycję w zestawieniu. Pozostałe miejsca na podium zajęło Maybelline z dwoma kolejnymi odcinkami instruktażowymi Make Up in the City. Czwarta pozycja to oryginalna kampania Zarządu Dróg Miejskich, której celem jest uzmysłowienie kierowcom, że powinni parkować minimum 10 metrów od...
Czołowe kanały spółki Kino Polska TV SA – Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Stopklatka TV i Zoom TV – dołączyły do oferty WP Pilot, jednej z najpopularniejszych w Polsce platform do odbioru telewizji online, z której korzysta już prawie 1,9 mln użytkowników.
 
sobota 21.07.2018, 83 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone