logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance

  PR 17.10.2018, przeczytano 802 razy
ilustracjastrzałka

Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfrowa-technologia-w-kampanii-new-balance,379776,artykul.html

Zawartość statyczna jest często niezauważana przez przechodniów, ze względu na ogromną ilość informacji umieszczonych w miejscach publicznych. Jest to także spowodowane szybkim tempem życia oraz rozwojem nowych technologii, w tym urządzeń mobilnych, w które jesteśmy wpatrzeni przez znaczną część czasu. Jak zatem przykuć uwagę przechodniów komunikatem w przestrzeni miejskiej?

DOOH i mobile – połączenie idealne

Świetnym przykładem wykorzystania siły DOOH i mobile jest wrześniowa realizacja Jet Line. Agencja wraz z Semper Iratus, na zlecenie Austriackiej Informacji Turystycznej, zrealizowała kampanię reklamową pod hasłem #FeelAustria, która zachęcała odbiorców do zimowego wypoczynku w tym kraju. Przechodnie, którzy w ciągu dnia znaleźli się w zasięgu ekranu zyskali okazję obejrzenia reklamy w wersji rozszerzonej oraz zapoznania się z oficjalnym przewodnikiem turystycznym po Austrii. Tym razem mieli również możliwość zobaczenia kampanii na swoim smartfonie lub laptopie. Dzięki połączeniu outdooru z reklamą mobilną, organizatorzy mogli sprawdzić, do ilu osób dotarł dany komunikat oraz zmierzyć skuteczność kampanii.

Wiceprezes i współzałożyciel Selectivv – Dominik Karbowski, tak komentuje realizację: - Dotychczasowe kampanie realizowane na nośnikach DOOH z racji ich położenia i możliwości technicznych były opierane na Big Data, ale tylko w kontekście ich "umiejscowienia". Nowa kampania z wykorzystaniem danych Selectivv będzie miała wymiar bardziej spersonalizowany, mobilny i pozwoli dotrzeć do nowej grupy potencjalnych turystów. Jest to pierwsza w Polsce kampania, integrująca cyfrowy outdoor z reklamą mobilną.

Cyfrowa technologia

Kreatywna kampania DOOH, która wykorzystuje dynamiczne efekty wizualne zawsze przyciąga uwagę odbiorców z większą siłą. Doskonale przekonała się o tym marka New Balance, która  w sierpniu, podczas nowojorskiego tygodnia mody, zorganizowała w Soho niezwykłą realizację z wykorzystaniem DOOH.

Wzięli w niej udział piesi poruszający się w obrębie ekranu LED. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, pozwalającej na rozpoznanie ubioru przechodniów – cyfrowe billboardy w czasie rzeczywistym ukazywały nietypowe kreacje ludzi. Ich fotografie wyświetlane były na ekranie wraz z napisem „Exception Spotted”. Użyta technologia pozwalała natychmiast ocenić kreacje. Jednak powstanie kampanii wymagało długich przygotowań, w tym kilku tygodni jazdy samochodem z zamontowaną na pojeździe kamerą. Dzięki temu, możliwe było zbudowanie bazy kolorów i wzorów, królujących na ulicach Nowego Jorku.

ilustracjastrzałka

Zmiany w postrzeganiu DOOH

Wyżej wymienione kampanie pokazują ogromny potencjał cyfrowej reklamy zewnętrznej. Dzięki nowym technologiom, reklama digital out-of-home jest coraz chętniej wykorzystywana przez reklamodawców. Według raportu Allied Market Research, w latach 2017-2023 globalny rynek DOOH będzie rósł w tempie rocznym wynoszącym 12,6%. Prognozy pokazują, że do 2023 roku osiągnie wartość ponad 8 miliardów dolarów.

Właściciele mediów OOH coraz chętniej gromadzą dane o ruchu pieszym w pobliżu ekranu oraz o ludziach, których można znaleźć w danej lokalizacji. Zapewnienie reklamodawcom lepszego wglądu w te informacje poprawia jakość, a co za tym idzie, skuteczność cyfrowych reklam zewnętrznych. Out-of-home to już nie tylko dynamiczny obraz wyświetlany w przestrzeni miejskiej. DOOH pozwala na wiele więcej – między innymi na przeprowadzenie konkretnych akcji, wykorzystujących potencjał AI.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor:
Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dźwięk w cyberprzestrzeni: Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk.
Pierwszy sklep formatu „Nike Rise
20 lutego br. w Centrum Handlowym Bonarka otwarto pierwszy salon "Nike Rise" w Polsce. Dwupoziomowy sklep o powierzchni 1000 mkw. w swoim założeniu łączy bogaty świat sportu i jego różnorodnych dyscyplin z innowacyjnymi, cyfrowymi doświadczeniami i usługami.
Polski projekt miejskich mebli dla fińskiego miasteczka
Zimą pogoda nie zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu? My uważamy inaczej i razem z Parkly stworzyliśmy „zimoodporny” zestaw mebli miejskich dla Keravy – fińskiego miasteczka nieopodal Helsinek. 
Opinie o marce. Jak przeprowadzić samodzielny audyt?
97 proc. klientów czyta opinie o firmie, a 85 proc. konsumentów ufa temu, co zobaczy w Internecie o danej marce. Opinie online są tak samo istotne, jak rekomendacje znajomych – wynika z danych popularnej platformy do monitorowania brandów. Jak przeprowadzić samodzielny audyt opinii o naszej firmie? Czy istnieją na to proste sposoby? I dlaczego w ogóle warto...
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
Jakie trendy będą kształtować rynek reklamy internetowej w najbliższym czasie? Agencja Spicy Mobile przedstawia raport „Trendy w reklamie cyfrowej 2024”, a w nim sześć najważniejszych wydarzeń, które zrewolucjonizują marketing w tym roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764