Rusza nowa platforma launchująca komunikację dla marki Cedrob pt. „I jesz dobrze, Kurna Półka”, podkreślającej, że pomimo codziennego zabiegania możemy jeść zdrowo na co dzień. Strażnikiem „jakości w codzienności” jest postać brand hero marki – Pana Koguta, który w sytuacjach, gdy sięgamy po coś niezdrowego nie tylko mierzy nas karcącym wzorkiem, ale przede wszystkim ma dla nas lepszą alternatywę w postaci idealnej kanapki z wędliną Z Kurnej Półki.
– Przedstawiamy konsumentom linię Z Kurnej półki, która odpowiada na kluczowe trendy - to produkty z polskiego kurczaka, o prostym składzie i w wygodnym opakowaniu – mówi Edyta Zębala, Dyrektor Marketingu w Zakładach Mięsnych Silesia – Wyzwaniem dla nas i Agencji było znalezienie oryginalnego i wyróżnialnego formatu kreatywnego, który wpisze się z strategię marki, którą zdefiniowaliśmy na postawie m.in. badań konsumenckich – dodaje.
Osią pierwszej odsłony kampanii są dwa 30-sekundowe spoty opowiadające historię pewnego zmęczonego życiem ojca oraz chłopaka podczas pierwszej randki, którzy w chwili słabości postanawiają sięgnąć po niezdrową przekąskę, co kończy się nieoczekiwanym pojedynkiem spojrzeń z Panem Kogutem i zaproponowaniem przez niego zdrowszej alternatywy.
- Kategoria wędlin z nielicznymi wyjątkami jest dość zachowawcza i nudna. Chcieliśmy to przełamać i dać ludziom to czego oczekują od reklamy, a o czym my często zapominamy – po prostu rozrywki. – mówi Bartosz Gąsiorowski, Strategy Director w Agencji oS3.
Na potrzeby spotów powstał zaawansowany model 3D brand hero marki, który jak na prawdziwego superbohatera przestało, będzie towarzyszyć konsumentom na całej ścieżce decyzyjnej, od kreacji kampanijnych, przez materiały w punktach sprzedaży, a na nowych opakowaniach produktów kończąc.
- Od początku wiedzieliśmy, że nie chcemy moralizować Polaków, żeby jedli lepiej, ale podejść do tematu inaczej - lekko, z dystansem i humorem. Na tych założeniach powstała platforma kreatywna Pan Kogut – dodaje Robert Witkowski, Creative Director w Agencji oS3.
Kampania wystartuje 30 sierpnia jednocześnie z emisją dwóch spotów. Każdy z nich w wersji 15' i 30' sekundowej będzie emitowany w największych stacjach telewizyjnych, programach tematycznych i na platformach VOD. Komunikacja będzie poprzedzona dzianiami teaserowymi w social media. Kampanii towarzyszą skróty filmów oraz krótkie videa wykorzystywane w mediach społecznościowych, a także działania w prasie, punktach sprzedaży, digitalu, PR-rze oraz z udziałem influncerów.
Za koncept strategiczny platformy oraz ideę kreatywną kampanii, a także nadzór nad produkcją odpowiada agencja reklamowa OS3, natomiast za produkcję, w tym również animację odpowiedzialne było studio Oversee. Spot wyreżyserował Tomasz Okulicz. Media kupowane są przez dom mediowy Mediacom. Za działania PR odpowiada agencja Świeża Bazylia. Nowe opakowania produktów zaprojektowała agencja Rebell Studio.
Zespół po stronie agencji oS3 odpowiedzialny za projekt:
- Strategia – Bartosz Gąsiorowski (Strategy Director)
- Koncept kreatywny – Robert Witkowski (Creative Director), Emilia Stasiak-Witkowska (Copywriter), Urszula Kulesza (Art Director)
- Obsługa klienta i procesu – Dominika Majcher (Group Account Director), Patrycja Krajewska (Senior Account Manager)
Źródło: oS3