logo
WIEDZA

Wideo marketing jako content marketing

  PR 08.01.2018, przeczytano 470 razy

Wideo marketing to długofalowe budowanie świadomości marki i produktu do którego wykorzystywany jest format video.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wideo-marketing-jako-content-marketing,35036,artykul.html

Jaka jest różnica pomiędzy wideo marketingiem a reklamą wideo? Otóż w reklamie telewizyjnej komunikacja odbywa się jednostronnie, a wideo marketing jest interaktywny – może np. posiadać bezpośredni link do strony produktu, a odbiorcy mogą od razu reagować na przekaz i komentować wideo.

Wideo marketing

Wzrost znaczenia wideo marketingu nastąpił w momencie, w którym pojawiły się technologiczne możliwości bezpłatnej dystrybucji treści w mediach społecznościowych. Materiały wideo zaczęły zastępować pisemne instrukcje, służyć sprzedaży, promocji, a także są sposobem na skuteczne budowanie treści. Wideo marketing uważany jest za ponad 50% marketerów na całym świecie za ten typ działań marketingowych, w którym osiąga się najlepszy zwrot z inwestycji. Przewiduje się, że do 2017 r. treści wideo będą stanowiły niespełna 70% całego ruchu w Internecie.

Reklama telewizyjna

Reklama telewizyjna generuje również ogromne koszty – nie tyle produkcji, ale samej emisji materiału. Do wideo marketingu wystarczy kreatywność, czas i dobry sprzęt, a potem wystarczy go dodać na autorski kanał, np. na YouTube. Dodatkowo, jeśli film spotka się z ogromnym zainteresowaniem to można nawet na nim zarobić.

Koszty produkcji

Koszty produkcji wideo marketingu w porównaniu do reklamy telewizyjnej są znacznie niższe. Oczywiście w dzisiejszych czasach filmiki w Internecie są coraz lepszej jakości, ale odpada wysoki koszt emisji materiału w telewizji. Wystarczy kreatywność i czas, a następnie dodanie filmiku na kanał bez ponoszenia dodatkowych opłat. Mało tego, jeśli klip spotka się z zainteresowaniem internautów, to istnieje nawet szansa na zarobek na wyświetlanych reklamach (YouTube). Marketing wideo może stać się viralem – intrygującym filmikiem, który szybko staje się popularny. Internauci chętnie przekazują go dalej, udostępniają znajomym, dzięki czemu filmik może dotrzeć do szerokiego grona widzów w krótkim czasie.

Obecnie najpopularniejszymi jego formami są:

  • prezentacja i recenzja produktu pokazana w codziennym życiu
  • filmy instruktażowe mówiące o tym, jak użytkować dany sprzęt
  • poradniki dotyczące np. różnych możliwości zastosowania produktu
  • filmy prezentujące firmy od kuchni, pokazujące ludzkie oblicze marki
  • animacje
  • filmiki humorystyczne


Czy warto?

Na pewno tak – oglądane obrazy lepiej zapadają w pamięć niż przeczytany tekst. Dzięki wszechobecnym urządzeniom mobilnym można je oglądać praktycznie wszędzie. Ponadto reklamy wideo odwołują się do emocji i tworzą indywidualne skojarzenia.

Konsumpcja treści wideo rośnie lawinowo. Ponad połowa internautów w wieku 18-34 lat przyznaje, że w Internecie korzysta głównie z materiałów wideo. Aż 52% przedsiębiorców przyznało, że zwiększyło wydatki na obecność marki na Facebooku, 31% na Pintereście, 25% na Twitterze i YouTube, a 72% badanych zamierza inwestować w wideo (źródło: ReelSEO).

Powyższe dane statystyczne pokazują, że rola wideo marketingu będzie coraz większa. Każda firma, która chce zwiększyć swoje zyski powinna zatrudniać świadomego managera czy właściciela, który zainwestuje w wideo marketing.

APR Media to firma, która zajmuje się nie tylko muzyką do lokali bez dodatkowych opłat do ZAIKS, STOART, SAWP, ZPAV, ale także produkcją filmów i reklam, czyli wideo marketingiem. Działamy kompleksowo: piszemy scenariusze, produkujemy i publikujemy on-line. Przed powstaniem filmu, razem z Wami ustalamy, jakie cele nasze wideo ma realizować, a następnie dobieramy odpowiednią technikę animacji czy też montażu wideo. Całość przemyślana jest pod kątem odbiorców filmu – ich profesji, wieku i zainteresowań.

Źródło: APR Media

aprmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.
Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.
Końcowy montaż elementów

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (33): Końcowy montaż elementów

Stało się... Dziś kończymy publikację naszego cyklu. Ostatni odcinek zawiera podstawowe informacje dotyczące montażu elementów na elewacji i wykonania instalacji elektrycznej. Po 32 odcinkach cyklu nadszedł czas, aby wreszcie „odpalić” naszą reklamę i podziwiać perfekcyjne wykonanie, równe rozświetlenie elementów, nienaganny montaż... Mamy w każdym razie nadzieję, że...
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
Na temat RODO napisano i powiedziano już wiele, a część komentatorów w związku z nowym rozporządzeniem roztaczała niemal apokaliptyczne wizje. Okazało się jednak, że świat nie skończył się 25 maja, a z internetu nie zniknęły interesujące treści, przetrwały też media społecznościowe. Zdaniem specjalistów z firmy Fortinet warto więc zastanowić się, dlaczego...
Napisz SMS do Millenialsa
WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone