logo
WIEDZA

Wideo marketing jako content marketing

redakcja  PR 08.01.2018, przeczytano 286 razy

Wideo marketing to długofalowe budowanie świadomości marki i produktu do którego wykorzystywany jest format video.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wideo-marketing-jako-content-marketing,35036,artykul.html

Jaka jest różnica pomiędzy wideo marketingiem a reklamą wideo? Otóż w reklamie telewizyjnej komunikacja odbywa się jednostronnie, a wideo marketing jest interaktywny – może np. posiadać bezpośredni link do strony produktu, a odbiorcy mogą od razu reagować na przekaz i komentować wideo.

Wideo marketing

Wzrost znaczenia wideo marketingu nastąpił w momencie, w którym pojawiły się technologiczne możliwości bezpłatnej dystrybucji treści w mediach społecznościowych. Materiały wideo zaczęły zastępować pisemne instrukcje, służyć sprzedaży, promocji, a także są sposobem na skuteczne budowanie treści. Wideo marketing uważany jest za ponad 50% marketerów na całym świecie za ten typ działań marketingowych, w którym osiąga się najlepszy zwrot z inwestycji. Przewiduje się, że do 2017 r. treści wideo będą stanowiły niespełna 70% całego ruchu w Internecie.

Reklama telewizyjna

Reklama telewizyjna generuje również ogromne koszty – nie tyle produkcji, ale samej emisji materiału. Do wideo marketingu wystarczy kreatywność, czas i dobry sprzęt, a potem wystarczy go dodać na autorski kanał, np. na YouTube. Dodatkowo, jeśli film spotka się z ogromnym zainteresowaniem to można nawet na nim zarobić.

Koszty produkcji

Koszty produkcji wideo marketingu w porównaniu do reklamy telewizyjnej są znacznie niższe. Oczywiście w dzisiejszych czasach filmiki w Internecie są coraz lepszej jakości, ale odpada wysoki koszt emisji materiału w telewizji. Wystarczy kreatywność i czas, a następnie dodanie filmiku na kanał bez ponoszenia dodatkowych opłat. Mało tego, jeśli klip spotka się z zainteresowaniem internautów, to istnieje nawet szansa na zarobek na wyświetlanych reklamach (YouTube). Marketing wideo może stać się viralem – intrygującym filmikiem, który szybko staje się popularny. Internauci chętnie przekazują go dalej, udostępniają znajomym, dzięki czemu filmik może dotrzeć do szerokiego grona widzów w krótkim czasie.

Obecnie najpopularniejszymi jego formami są:

  • prezentacja i recenzja produktu pokazana w codziennym życiu
  • filmy instruktażowe mówiące o tym, jak użytkować dany sprzęt
  • poradniki dotyczące np. różnych możliwości zastosowania produktu
  • filmy prezentujące firmy od kuchni, pokazujące ludzkie oblicze marki
  • animacje
  • filmiki humorystyczne


Czy warto?

Na pewno tak – oglądane obrazy lepiej zapadają w pamięć niż przeczytany tekst. Dzięki wszechobecnym urządzeniom mobilnym można je oglądać praktycznie wszędzie. Ponadto reklamy wideo odwołują się do emocji i tworzą indywidualne skojarzenia.

Konsumpcja treści wideo rośnie lawinowo. Ponad połowa internautów w wieku 18-34 lat przyznaje, że w Internecie korzysta głównie z materiałów wideo. Aż 52% przedsiębiorców przyznało, że zwiększyło wydatki na obecność marki na Facebooku, 31% na Pintereście, 25% na Twitterze i YouTube, a 72% badanych zamierza inwestować w wideo (źródło: ReelSEO).

Powyższe dane statystyczne pokazują, że rola wideo marketingu będzie coraz większa. Każda firma, która chce zwiększyć swoje zyski powinna zatrudniać świadomego managera czy właściciela, który zainwestuje w wideo marketing.

APR Media to firma, która zajmuje się nie tylko muzyką do lokali bez dodatkowych opłat do ZAIKS, STOART, SAWP, ZPAV, ale także produkcją filmów i reklam, czyli wideo marketingiem. Działamy kompleksowo: piszemy scenariusze, produkujemy i publikujemy on-line. Przed powstaniem filmu, razem z Wami ustalamy, jakie cele nasze wideo ma realizować, a następnie dobieramy odpowiednią technikę animacji czy też montażu wideo. Całość przemyślana jest pod kątem odbiorców filmu – ich profesji, wieku i zainteresowań.

Źródło: APR Media

aprmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
piątek 20.04.2018, 66 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone