logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wideo marketing jako content marketing

  PR 08.01.2018, przeczytano 1350 razy

Wideo marketing to długofalowe budowanie świadomości marki i produktu do którego wykorzystywany jest format video.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wideo-marketing-jako-content-marketing,35036,artykul.html

Jaka jest różnica pomiędzy wideo marketingiem a reklamą wideo? Otóż w reklamie telewizyjnej komunikacja odbywa się jednostronnie, a wideo marketing jest interaktywny – może np. posiadać bezpośredni link do strony produktu, a odbiorcy mogą od razu reagować na przekaz i komentować wideo.

Wideo marketing

Wzrost znaczenia wideo marketingu nastąpił w momencie, w którym pojawiły się technologiczne możliwości bezpłatnej dystrybucji treści w mediach społecznościowych. Materiały wideo zaczęły zastępować pisemne instrukcje, służyć sprzedaży, promocji, a także są sposobem na skuteczne budowanie treści. Wideo marketing uważany jest za ponad 50% marketerów na całym świecie za ten typ działań marketingowych, w którym osiąga się najlepszy zwrot z inwestycji. Przewiduje się, że do 2017 r. treści wideo będą stanowiły niespełna 70% całego ruchu w Internecie.

Reklama telewizyjna

Reklama telewizyjna generuje również ogromne koszty – nie tyle produkcji, ale samej emisji materiału. Do wideo marketingu wystarczy kreatywność, czas i dobry sprzęt, a potem wystarczy go dodać na autorski kanał, np. na YouTube. Dodatkowo, jeśli film spotka się z ogromnym zainteresowaniem to można nawet na nim zarobić.

Koszty produkcji

Koszty produkcji wideo marketingu w porównaniu do reklamy telewizyjnej są znacznie niższe. Oczywiście w dzisiejszych czasach filmiki w Internecie są coraz lepszej jakości, ale odpada wysoki koszt emisji materiału w telewizji. Wystarczy kreatywność i czas, a następnie dodanie filmiku na kanał bez ponoszenia dodatkowych opłat. Mało tego, jeśli klip spotka się z zainteresowaniem internautów, to istnieje nawet szansa na zarobek na wyświetlanych reklamach (YouTube). Marketing wideo może stać się viralem – intrygującym filmikiem, który szybko staje się popularny. Internauci chętnie przekazują go dalej, udostępniają znajomym, dzięki czemu filmik może dotrzeć do szerokiego grona widzów w krótkim czasie.

Obecnie najpopularniejszymi jego formami są:

  • prezentacja i recenzja produktu pokazana w codziennym życiu
  • filmy instruktażowe mówiące o tym, jak użytkować dany sprzęt
  • poradniki dotyczące np. różnych możliwości zastosowania produktu
  • filmy prezentujące firmy od kuchni, pokazujące ludzkie oblicze marki
  • animacje
  • filmiki humorystyczne


Czy warto?

Na pewno tak – oglądane obrazy lepiej zapadają w pamięć niż przeczytany tekst. Dzięki wszechobecnym urządzeniom mobilnym można je oglądać praktycznie wszędzie. Ponadto reklamy wideo odwołują się do emocji i tworzą indywidualne skojarzenia.

Konsumpcja treści wideo rośnie lawinowo. Ponad połowa internautów w wieku 18-34 lat przyznaje, że w Internecie korzysta głównie z materiałów wideo. Aż 52% przedsiębiorców przyznało, że zwiększyło wydatki na obecność marki na Facebooku, 31% na Pintereście, 25% na Twitterze i YouTube, a 72% badanych zamierza inwestować w wideo (źródło: ReelSEO).

Powyższe dane statystyczne pokazują, że rola wideo marketingu będzie coraz większa. Każda firma, która chce zwiększyć swoje zyski powinna zatrudniać świadomego managera czy właściciela, który zainwestuje w wideo marketing.

APR Media to firma, która zajmuje się nie tylko muzyką do lokali bez dodatkowych opłat do ZAIKS, STOART, SAWP, ZPAV, ale także produkcją filmów i reklam, czyli wideo marketingiem. Działamy kompleksowo: piszemy scenariusze, produkujemy i publikujemy on-line. Przed powstaniem filmu, razem z Wami ustalamy, jakie cele nasze wideo ma realizować, a następnie dobieramy odpowiednią technikę animacji czy też montażu wideo. Całość przemyślana jest pod kątem odbiorców filmu – ich profesji, wieku i zainteresowań.

Źródło: APR Media

aprmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gigantyczna parówka, strzelająca konfetti, filmy na bilbordach. Tylko w Ameryce?
Amerykanie już to robią. Czy polskie miasta też mogą stać się galeriami sztuki? Olbrzymi hot dog stanął na jednej z najsłynniejszych ulic Nowego Jorku. Wprawia w osłupienie, jak każde tak zaskakujące dzieło sztuki. Sęk w tym, że to nie tylko dzieło sztuki. To także reklama. 
Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
Jeszcze niedawno dość łatwo było ograniczać kontakt dzieci z reklamami: wystarczyło przełączyć kanał lub wyłączyć telewizor. Obecnie, kiedy dzieci coraz częściej i wcześniej stają się odbiorcami treści reklamowych w internecie, na portalach streamingowych i społecznościowych, rodzice mają nad tym coraz mniejszą kontrolę. Jak właściwie wszechobecne reklamy wpływają...
Doświadczenia immersyjne: Artled we współpracy z Panasonic
Włoska firma Artled szybko zdobywa renomę dzięki swoim rewolucyjnym doświadczeniom immersyjnym, opartym na najnowocześniejszej technologii projekcyjnej Panasonic. Specjalizując się w zaawansowanych technologiach wizualnych, Artled tworzy niezwykłe przestrzenie, które przenoszą użytkowników w zupełnie nowy wymiar rzeczywistości.
Promocja gry w grach: wyniki współpracy seegame i Futuresalt
seegame, platforma oferująca rozbudowane opcje reklamowe w obszarze gamingu, we współpracy z developerem Futuresalt przeprowadziła skuteczną kampanię gry Solomon Snow: First Contact na platformie Twitch. Które formaty reklamowe zastosowano i jakie wyniki przyniosły poszczególne elementy kampanii?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764