logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Jastrzębie-Zdrój z nową identyfikacją wizualną i logo

   20.01.2019, przeczytano 5185 razy
ilustracja

Jastrzębie-Zdrój chce konsekwentnie budować swoją markę. W drugim półroczu 2018 r. w tworzenie systemu identyfikacji wizualnej miasta Jastrzębie-Zdrój wraz z Wydziałem Informacji, Promocji i Rozwoju włączyło się biuro projektowe i brandingowe ZIIJN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-jastrzebie-zdroj-z-nowa-identyfikacja-wizualna-i-logo,380861,artykul.html

Po kilku miesiącach intensywnych prac powstała Księga Identyfikacji Wizualnej, która jest kompendium informacji dotyczących nowego systemu komunikacji miasta Jastrzębie-Zdrój. Spójny system identyfikacji stworzył Imre Jernei ze studia projektowego ZIIJN

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Główną inspiracją dla stworzenia spójnego systemu identyfikacji Jastrzębia-Zdroju było bogate wizualnie dziedzictwo miasta. Z jednej strony Jastrzębie-Zdrój, jak sama nazwa wskazuje, kiedyś było miastem uzdrowiskowym, znanym z wody nasyconej różnymi minerałami. Z drugiej strony posiada długą tradycję w górnictwie i przemyśle ciężkim i określa się jako miejsce łączące tradycję z nowoczesnością.

Nowe logo powstało dzięki dogłębnej analizie klasycznego herbu i znaku miasta pojawiającego się na artykułach promocyjnych z początku ubiegłego wieku.

Nowe logo składa się z dwóch kluczowych elementów: logotypu i sygnetu.

Logotyp

- to nic innego jak nazwa miasta. Może on zawierać także dodatkowe podmarki, np. gospodarka, zdrowie, sport, kultura itd.

Sygnet

- jest uproszczoną wersją klasycznego herbu, któremu nadano dodatkowe znaczenie poprzez formy i kształty w trakcie procesu projektowania. W sygnecie zawierają się:

  • jastrząb – ptak, którego nazwę nosi miasto,
  • unowocześniona wersja żelazka i pyrlika (tradycyjnych znaków górnictwa),
  • kropla wody,
  • kształt serca,
  • dwie góry.

Kolorystyka

Nowa identyfikacja wizualna wykorzystuje dwa główne kolory: zielony i złoty oraz dwa kolory wtórne: czarny i biały. Kolor zielony oznacza naturę. Złoty symbolizuje nową, prosperującą erę naszych czasów. Czerń to symbol tradycji górniczych. Biel odnosi się do okresu uzdrowiska i świeżej wody źródlanej.

Znak w wersji podstawowej powinien być używany w kolorach: złotym, zielonym, czarnym lub białym, gdy tylko jest to możliwe i estetyczne.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka,

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

A co z herbem?

Herb jest dobrem wspólnym wszystkich jastrzębian. Został zaprojektowany w 1976 r. przez rysownika Szymona Kobylińskiego. Będzie w dalszym ciągu stosowany - w szczególności przy okazji oficjalnych, uroczystych czy podniosłych wydarzeń.

Źródło: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój

www.jastrzebie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764